Servisy notebookov podvádzajú a kradnú dáta, potvrdila reportáž britskej Sky News
DSL.sk, 22.7.2009
Zaujímavú reportáž o kvalite poskytovaných služieb v londýnskych servisoch opravujúcich notebooky dnes odvysielala britská spravodajská televízia Sky News.
Reportérka televízie odniesla do šiestich servisov funkčný notebook, na ktorom bol iba povytiahnutý pamäťový modul. Pri odovzdávaní notebooku oznámila technikovi, že notebook nebootuje.
Na notebooku bol ale zároveň aj nainštalovaný softvér, ktorý zaznamenával činnosť na notebooku pomocou ukladania screenshotov a tiež nahrávania videa pomocou zabudovanej web kamery.
Jediný servis, Pix 4, okamžite zistil a oznámil zákazníkovi skutočný problém a za opravu si nič nevyúčtoval.
Tri ďalšie servisy oznámili objavenie iného problému alebo sa snažili za opravu vyúčtovať nadhodnotené sumy.
Zamestnanci dvoch zostávajúcich servisov si prezerali dáta zákazníka na notebooku.
V jednom servise až po zistení a odstránení problému telefonicky oznámili zákazníkovi, že notebook si vyžaduje výmenu základnej dosky za 130 libier. Viacerí technici si tu prezerali zákazníkove súbory vrátane napríklad fotografií, kopírovali si ich na USB kľúč a dokonca sa pomocou na disku nájdených údajov pokúsili prihlásiť k bankovému účtu. Údaje boli ale falošné a tak sa prihlásenie nepodarilo.
Reportáž si je možné pozrieť na news.sky.com.
| |
Reportérka televízie odniesla do šiestich servisov funkčný notebook, na ktorom bol iba povytiahnutý pamäťový modul. Pri odovzdávaní notebooku oznámila technikovi, že notebook nebootuje.
Na notebooku bol ale zároveň aj nainštalovaný softvér, ktorý zaznamenával činnosť na notebooku pomocou ukladania screenshotov a tiež nahrávania videa pomocou zabudovanej web kamery.
Jediný servis, Pix 4, okamžite zistil a oznámil zákazníkovi skutočný problém a za opravu si nič nevyúčtoval.
Tri ďalšie servisy oznámili objavenie iného problému alebo sa snažili za opravu vyúčtovať nadhodnotené sumy.
Zamestnanci dvoch zostávajúcich servisov si prezerali dáta zákazníka na notebooku.
V jednom servise až po zistení a odstránení problému telefonicky oznámili zákazníkovi, že notebook si vyžaduje výmenu základnej dosky za 130 libier. Viacerí technici si tu prezerali zákazníkove súbory vrátane napríklad fotografií, kopírovali si ich na USB kľúč a dokonca sa pomocou na disku nájdených údajov pokúsili prihlásiť k bankovému účtu. Údaje boli ale falošné a tak sa prihlásenie nepodarilo.
Reportáž si je možné pozrieť na news.sky.com.

0 Responses to "Servisy notebookov podvádzajú a kradnú dáta, potvrdila reportáž britskej Sky News"
Zverejnenie komentára